Czy kampania Dzieciństwo bez Przemocy jest potrzebna? Czy daje realne rezultaty?…


Czy kampania Dzieciństwo bez Przemocy jest potrzebna? Czy daje realne rezultaty? Podsumowujemy spływające do nas informacje i dane. Pełna ocena inicjatywy potrwa do końca roku, ale już teraz chcemy podzielić się pierwszymi refleksjami i ogromną satysfakcją z efektów wspólnych działań.

Problem przemocy wobec dzieci wciąż jest wszechobecny. Mimo dekad pracy, zmian w prawie i wprowadzania systemowych rozwiązań, co roku tysiące dzieci doświadcza przemocy, a przyzwolenie na przemocowe metody wychowawcze nadal jest wysokie. Naszą odpowiedzialnością jest działanie, by to zmienić. Modele profilaktyki przemocy wobec dzieci podkreślają, jak ważne są różnorodne działania na wielu poziomach, w tym edukacja społeczna. Nasza kampania świetnie wpisuje się w te zalecenia.

Do kampanii zaprosiliśmy wszystkich – decydentów, placówki oświatowe, instytucje pomocowe, rodziców i opiekunów, dzieci i młodzież. Każdą osobę, która może zareagować, gdy dziecku dzieje się krzywda.

Kampania to wielka mobilizacja do działania. Jest bardzo potrzebna – zgodnie (98%) odpowiedzieli respondenci oceniając ubiegłoroczną edycję kampanii.

W tym roku w tysiącach miast, miasteczek i wsi, w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach opiekuńczych, ośrodkach pomocy społecznej i urzędach zorganizowano inicjatywy edukacyjne w ramach kampanii. Odbywały się konferencje i webinary dla tysięcy uczestników, lekcje online dla setek tysięcy uczniów, grupy wsparcia dla rodziców i spotkania rad pedagogicznych oraz inne inicjatywy edukacyjne. Na stronie kampanii zarejestrowano 5 tysięcy takich inicjatyw, które realnie zmieniają świat dzieci na lepszy.

Ogromnie dziękujemy wszystkim instytucjom, placówkom i organizacjom, które włączyły się do kampanii, oraz osobom, które podpisały Manifest – było Was w tym roku prawie 20 tysięcy!

Kampanię zorganizowały Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wraz z Krajową Koalicją na rzecz Ochrony Dzieci
Sfinansowane z Funduszu Sprawiedliwości, którego Dysponentem jest Minister Sprawiedliwości
Patronaty honorowe: Marszałek Sejmu RP Szymon Hołownia, Marszałkini Senatu Małgorzata Kidawa-Błońska, Sekretarz Stanu w KPRM Katarzyna Kotula
Partner główny: Rzecznik Praw Dziecka
Partnerzy: Komenda Główna Policji, Narodowy Fundusz Zdrowia, Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, PKDP, LIBRUS, LIDL, ClickMeeting
Patronaty medialne: Polskie Radio, Telewizja Polska, Gazeta.pl, Nasze Miasto, ngo.pl



#Czy #kampania #Dzieciństwo #bez #Przemocy #jest #potrzebna #Czy #daje #realne #rezultaty..

Źródło: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę